3.3 Grammar: Possessive Pronouns: Nominative and Accusative Cases

Possessive Pronouns: Nominative and Accusative Cases


Nominativ        
Nominativ
Nominativ
Nominativ

Maskulin
Feminin
Neutrum
Plural
Singular
der Mann
die Frau
das Kind
die Kinder
ich
mein Mann
meine Frau
mein Kind
meine Kinder
du
dein Mann
deine Frau
dein Kind
deine Kinder
er
sein Mann
seine Frau
sein Kind
seine Kinder
sie
ihr Mann
ihre Frau
ihr Kind
ihre Kinder
es
sein Mann
seine Frau
sein Kind
seine Kinder
Sie
Ihr Mann
Ihre Frau
Ihr Kind
Ihre Kinder





Plural




wir
unser Mann
unsere Frau
unser Kind
unsere Kinder
ihr
euer Mann
eure Frau
euer Kind
eure Kinder
sie
ihr Mann
ihre Frau
ihr Kind
ihre Kinder
Sie
Ihr Mann
Ihre Frau
Ihr Kind
Ihre Kinder






Akkusativ
Akkusativ
Akkusativ
Akkusativ

Maskulin
Feminin
Neutrum
Plural
Singular
den Mann
die Frau
das Kind
die Kinder
ich
meinen Mann
meine Frau
mein Kind
meine Kinder
du
deinen Mann
deine Frau
dein Kind
deine Kinder
er
seinen Mann
seine Frau
sein Kind
seine Kinder
sie
ihren Mann
ihre Frau
ihr Kind
ihre Kinder
es
sein Mann
seine Frau
sein Kind
seine Kinder
Sie
Ihren Mann
Ihre Frau
Ihr Kind
Ihre Kinder





Plural




wir
unseren Mann
unsere Frau
unser Kind
unsere Kinder
ihr
euren Mann
eure Frau
euer Kind
eure Kinder
sie
ihr Mann
ihre Frau
ihr Kind
ihre Kinder
Sie
Ihren Mann
Ihre Frau
Ihr Kind
Ihre Kinder
3.3 Grammar: Possessive Pronouns: Nominative and Accusative Cases 3.3 Grammar: Possessive Pronouns: Nominative and Accusative Cases Reviewed by Kevin Lai on 8:57:00 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.